קבוצת רכישה לעומת קבוצת רוכשים

קבוצת רוכשים – הטרנד הבא בשוק הנדל"ן. 

קבוצת רכישה לעומת קבוצת רוכשים, יתרונות מול חסרונות.  

רכישת דירה הנה הליך משמעותי עבור זוגות רבים בקרב האוכלוסייה ונתפסת כאחד המהלכים המשמעותיים עבור הקן המשפחתי הקובע את מקום המגורים לשנות הבאות.  

 

על מנת לבחור האם לפנות לקבוצות רכישה יש לבצע מאזן אינטרסים על מנת לשקול איזהו הפתרון היעיל ביותר לכל אדם, ולצורך העניין האם מתאים לי לפנות להתארגנות של קבוצות רכישה או קבוצת רוכשים, והכל בהתאם להיכרות שלי עם עצמי.  

 

מוטב שכל רוכש טרם גיבש החלטתו לאיזה קבוצה להשתייך, יבחר לעצמו את המסלול המתאים לו ביותר הן ברמת הסיכון הכרוך בביצוע העסקה, בזמני קבלת הדירה לבעלותו, בביטחונות העומדים לרשותו, והחשוב מכל, בגובה ההנחה לצד ההשקעה בזמן ואנרגיה בפרויקט.  

 

לצורך העניין, קבוצת רכישה הנה התארגנות של קבוצת אנשים הרוכשים קרקע במשותף ומזמינים שירותי בנייה מקבלן אשר בונה עבורם על הקרקע. 

בתום רכישת הקרקע הופכים חברי הקבוצה לבעלי הקרקע, ולטובת כל אחד מהם נרשמת הערת אזהרה בלשכת רישום המקרקעין ביחס לחלקו בפרויקט. 

לקבוצת הרכישה יש מספר יתרונות כאשר הבולט מבניהם הנו החיסכון בעלויות אשר יכול לנוע בין 15%-20% בהשוואה לרכישה מקבלן. ישנם יתרונות נוספים הנמנים עם התארגנות שכזו כגון: * חברי הקבוצה הם שקובעים את המפרט הטכני לרבות רמת גימור הדירות  *חיסכון בדמי יזום ושיווק *חיסכון במיסוי * ביטחון כלכלי – אינם תלויים במצבו הכלכלי של הקבלן *אוכלוסיה איכותית יותר ברוב המקרים.

למותר לציין כי, על אף האמור לעיל, מחובתה של כל קבוצת רכישה להיות זהירה בבחירת הקבלן וברכישת הקרקע, על הקבוצה לבדוק שאכן הקבלן מיומן בעסקאות בהיקף זהה למצופה ממנו,   וכן, בעניין הקרקע, יש לוודא שאכן יינתנו היתרי בנייה.  

 

לא זו אף זאת, בעניין הקלות המס, יש לקחת בחשבון שרשויות המס יבדקו שאכן קיימת חלוקה אמיתית של קרקע לשם בניית דירות או שמא מדובר בקבלן המתחזה לקבוצת רכישה.  

 

קבוצת רוכשים לעומת זאת הנה קבוצה המתאגדת על מנת לרכוש דירה מקבלן לאחר קבלת היתר בנייה ובכך ליהנות מיתרון הרכישה המרוכזת המלווה בהנחה של כ 10% בעוד המחיר סופי וצמוד למדד מחירי התשומות.  

ההתארגנות בקבוצת רוכשים הנו ספציפי וממוקד יותר מקבוצת רכישה, הקנייה מתבצעת ישירות מול הקבלן, כל שעל הרוכש לעשות מסתכם בחתימה על הסכם המכר, ללא התעסקות בפן היזמי/נדלנ"י של הפרויקט. 

הרוכש נהנה מההגנות שמספק לו חוק המכר דירות, ודה פקטו מדובר בפעולת רכישה רגילה מקבלן בתנאים משופרים. 

 

האמור לעיל אינו מהווה חו"ד משפטית ואינו תחליף לייעוץ משפטי. 

ליווי משפטי צמוד ברכישת נכס ו/או דירה למגורים יכול לחסוך לרוכש בהוצאות רבות ובזמן יקר. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *