טיפים למכירת דירה

עומדים לקראת מכירת דירה? כל שעליכם לעשות טרם הצגת הדירה בפני רוכשים פוטנציאלים ו/או מתווכים הוא להוציא נסח טאבו שבו מפורטות זכויותיכם בדירה לרבות גוש וחלקה, זאת על מנת לוודא שאכן הדירה רשומה על שמכם והאם רשומות הערות אזהרה אחרות שעלולות לעכב את מכירתה כגון משכנתא עיקול או כל דבר אחר. 

לאחר שמצאתם רוכש רצוי שתעדכנו את עורך הדין שלכם בדבר כל מידע אפשרי על דירות שבבעלותכם כרגע או היו בבעלותכם בעבר גם אם מדובר בחלק מדירה שנתקבלה בירושה. איסוף המידע על ידי עורך הדין הנו לצורך תכנון המס שעליכם לשלם מתוקף מכירת הנכס. 

במידה והנכם נשואיים טריים גם מכירת דירה על ידי בן/בת הזוג  לפני מספר שנים, כשהייתם עוד  רווקים, יכולה להשפיע על הזכאות להקלות ו/או פטור ממסים. 

כמו כן, במידה ואינכם זכאים להקלות ו/או פטור ממסים רצוי שתבקשו מעורך הדין לחשב לכם את גובה המסים שעליכם לשלם על מנת לדעת מהן ההשלכות של מכירת הדירה עבורכם בזמן הנתון שבחרתם לעשות זאת, יתכן והמתנה של מספר חודשים במכירה תחסוך ממון רב. 

 

לא זו אף זאת, במידה והינכם נכים ו/או עולים חדשים/ ו/או בני משפחות שכולות ו/או נפגעי פעולות איבה וכיו"ב מומלץ לעדכן את עורך הדין היות וייתכנו הקלות רבות במס במקרים אלו. 

 

במידה ועליכם לשלם מס שבח רצוי לצרף את כל ההוצאות ששילמתם עבור רכישת הדירה החל משכר טרחת עורך דין, שיפוץ לדירה והריבית הריאלית ששילמתם עבור המשכנתא במידה ולקחתם. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *